Thailand; meerdere gezichten. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elske Putten - WaarBenJij.nu Thailand; meerdere gezichten. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elske Putten - WaarBenJij.nu

Thailand; meerdere gezichten.

Door: elskevanputten

Blijf op de hoogte en volg Elske

15 Mei 2011 | Thailand, Bangkok

Mijn semester in Maleisië zit er nu toch echt op. Mijn volgende avontuur is begonnnen; backpacken!
Ik ben mijn reis begonnen in zuid Thailand, op het tropische eilandje Koh Tao. Dit was een heerlijk punt om te beginnen, ik kon er lekker relaxen en een beetje wennen aan het idee van het reizen en het reizen op zich. Nadat ik en mijn mede blanke buspassagiers waren opgelicht met het moeten slapen in een hotel omdat de boot zogenaamd niet ging vanwege hoogtij kwamen we na een lange rit toch eindelijk aan op het eiland. Ik heb hier 2 fundives gedaan, prachtig! Het was waarschijnlijk mijn laatste kans op duiken in een lange tijd dus ik heb er goed van genoten! Verder heb ik met twee reisgenotes een kayak gehuurd. Dit is wel anders dan het kanoën wat ik in Friesland deed zeg! Midden op de Golf van Thailand sprongen we uit de kayak en gingen we snorkelen, zeer tropisch! Koh Tao was verder perfect voor liggen op het strand, strandfeestjes, en de eerste Thaise maaltijden, genieten!
Na 3 relaxte dagen ging ik naar het drukke, hectische en chaotische Bangkok. Either you hate it or you love it, but I love it! Hier ontmoette ik twee vriendinnen uit Maleisië, en we hebben de stad verkent voor zover mogelijk in zo’n enorme stad in beperkte tijd. Het is een stad met enorme moderne shoppingmalls, maar aan de andere kant ook een 18hectare grote weekendmarkt. De backpackersarea bruist van restaurants, guesthouses, kraampjes en een vrijheids-sfeer. Leuk, maar de Thaise mensen die ik tot nu toe had ontmoet bleken allemaal chagrijnig, kortaf of onoprecht omdat ze ons wouden oplichten. Logisch, als je iedere dag tussen de lallende, soms onbeschofte en egocentrische backpackers werkt. Ik had gehoord dat Thaise mensen ontzettend aardig en lief zijn, en dat geloof ik ook zeker. Ik wou niet het risico lopen Thailand te verlaten met een verkeerd idee over Thaise menen en daarom besloot ik om naar een stad te gaan met weinig toeristen. Sylvia en ik gingen eerst samen naar Ayutthaya, een oude koningsstad met tempelruïnes. Het was fijn om in een rustige plaats te zijn waar ik na maanden zelfs weer kon fietsen! De volgende dag ben ik alleen naar Lopburi gegaan. Met een fransman die ik ontmoette hebben we hier de oude tempels bekeken en de stad ontdekt. Het wordt ook wel monkeyland genoemd, en dat klopt. Honderden apen lopen gewoon over straat tussen de auto’s door alsof het stadsinwoners zijn en zitten zelfs in winkels! Ook ontdekte ik hier een buddhistische monniken leefplaats, waar ik kon zien hoe de monniken hun dagelijks leven leidden (door bomen te snoeien en de was te doen), indrukwekkend!
‘s Nachts ben ik met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan waar ik Sylvia weer ontmoette. Het is een prachtige, en opnieuw toeristische stad met ongelovelijk veel prachtige tempels. Ik heb hier een ‘monkchat’ gedaan waarbij je met Buddhistische monikken kon praten, interessant! Verder hebben we door de stad gelopen waarbij we veel prachtige tempels bekeken, en vooral ook lekker gerelaxt. Dat was wel nodig want daarna gingen we twee dagen een trekking doen.
Op de eerste dag van deze trekking begonnen we met een lokale markt met allemaal vreemde geroosterde insecten, en daarna gingen we olifantenrijden! Leuk, dat wou ik altijd al doen! Jammer was alleen dat het ontzettend opgezet was voor de toeristen en het duidelijk was dat de guides er niet zoveel zin in hadden. Vanuit het olifantenkamp liepen we 3 uur lang berg-op naar een dorp van een Thaise stam, de Lahu-stam. Het was een hele zware tocht, maar wel lekker zo in de bergen. Eenmaal in het dorp aangekomen hadden we een hele gezellige hut, kregen we een lekkere Lahu-massage en werd er heerlijk voor ons gekookt. Het was ontzettend leuk, we hadden een hele gezellige groep van 2 Engelsen, een Deen, een Duitse en 3 Nederlanders. ‘s Avonds gingen we kaarten, goocheltrucs doen en muziek zingen en luisteren bij het kampvuur. Fantastisch! De tweede dag kregen we een lekker ontbijt en vertrokken we, gelukkig bergafwaarts, naar een waterval waarin we zwommen. Vervolgens gingen we raften! Ik had het nog nooit gedaan en alleen maar horror verhalen er over gehoord dus ik was een beetje bang. Gelukkig viel het heel erg mee en was het hartstikke leuk! We hebben zelfs nog op een bamboevlot geraft! Eenmaal terug in Chiang Mai konden we even een frisse douche nemen en toen hadden we afgesproken om met zijn allen lekker luxe te eten en uit te gaan. Een gezellig feestje gevierd, maar vanochtend vroeg moesten we weer fris zijn voor onze Thaise kookcursus! We hebben vijf heerlijke gerechten gemaakt. Het was leuk om na 5 maanden eindelijk weer eens te kunnen koken en niet uit eten te hoeven! Vanavond gaan we naar de zondagmarkt en morgen vertrek ik voor mijn volgende avontuur; alleen door Laos reizen!

Foto’s van Thailand: https://picasaweb.google.com/113504472505155123765/Thailand?authkey=Gv1sRgCJOnsNTXquvSzgE#

x Elske
P.s. Mijn titel slaat op het feit dat ik aan het begin van deze reis ontzettend veel nieuwe gezichten heb ontmoet, en dat ik verschillende kanten van Thailand heb gezien. Thailand was een fantastische ervaring, ik heb twee geweldige weken gehad!

  • 15 Mei 2011 - 12:21

    Dorinde:

    Hee elske,

    Supergaaf om te lezen dat je zo aan het genieten ben. Ben wel elke keer super jaloers als ik al je verhalen lees;)
    Geniet nog lekker van je avonturen!

    xx

  • 16 Mei 2011 - 15:29

    Piet:

    Dag Elske.
    Hoorde gisteren tijdens het feestje bij Jan en Greet dat meerdere mensen bovenstaand reisverslag alweer gelezen hadden.
    Het staat weer bol van de prachtige, fantastische, hartstikke, ontzettende, lekkere, gezellige, heerlijke ervaringen en belevenissen.
    Dat wordt nog afkicken!
    Maar thuis in Bears mag je elke dag zelf koken. Dat wordt weer lekker genieten. En dan ook voor ons.
    Hou je goed!!


  • 16 Mei 2011 - 15:38

    Piet:

    o, ja nog vergeten,

    Prachtige foto's!!!

  • 19 Mei 2011 - 09:27

    Meinou:

    Misschien dat de wentelteefjes ook wel plaats kunnen maken voor wat lekkere thaise gerechten..? Ik zeg thais als hoofdgerecht en wentelteefjes na!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 71082

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Veldwerk in Tanzania

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Veldwerk in Guatemala

07 December 2010 - 25 Juni 2011

Studeren in Maleisie

Landen bezocht: