Aankomend vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elske Putten - WaarBenJij.nu Aankomend vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elske Putten - WaarBenJij.nu

Aankomend vertrek

Door: elskevanputten

Blijf op de hoogte en volg Elske

30 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Terwijl ik nu nog in mijn dikke winterkleren naar de sneeuw buiten zit te kijken, het liefst zo snel mogelijk op natuurijs wil schaatsen, en Sinterklaas surprises zit te knutselen kan ik bijna niet geloven dat ik over een week in Singapore ben. En over anderhalve week op het strand van Penang lig, of een verkoelende duik neem in de Straat van Malakka.

Maar over een week is het -eindelijk- toch echt zo ver. De spanning stijgt maar na ongeveer een jaar van voorbereidingen, me ingelezen te hebben, prikken ontvangen te hebben en iedereen op de hoogte gebracht te hebben zal ik binnenkort toch echt doen waar ik al een jaar naar uit kijk; studeren in Maleisie!

Op het eiland Penang, aan de westkust van Maleisie zal ik een semester lang vakken volgen aan de Universiti Sains Malaysia in Georgetown. In april/mei zal ik hiervoor examens maken, waarna ik nog 7 weken rond kan reizen in Zuid-Oost Azie.
Dan, eind juni, na 7 maanden van afwezigheid zal ik weer op Nederlandse bodem staan.

Maar voor die tijd zal ik natuurlijk een groot avontuur beleven. Door middel van deze weblog zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van al mijn belevenissen, maar natuurlijk heb ik ook nog mail, Facebook, msn, Skype en een telefoon!

Tot over 7 maanden!

  • 30 November 2010 - 14:15

    Anne:

    Bijna! Zo gek idee! Ik ga je volgen hoor ;-)

  • 30 November 2010 - 14:40

    Weidumerhout:

    Ha Elske,
    Wat leuk, wij zitten bijna in hetzelfde vliegtuig, wij vertrekken 4 dagen later ook via Singapore naar Bali.
    Geniet van alle mooie dingen die je meemaakt en we zullen je vanuit hier volgen.

  • 30 November 2010 - 14:52

    Japke:

    Ik ga je volgen! Heel veel plezier en alvast een hele goede reis gewenst.
    Xxx Japke

  • 30 November 2010 - 14:55

    Simone:

    Dan al! Ik dacht ook eind januari, net als de rest! Oeh ik ben zoooo jaloers! Veel plezier, geniet er van en ben benieuwd hoe het studeren daar aan de andere kant van de wereld is!;) Liefs!

  • 30 November 2010 - 19:33

    Gôkky:

    Ik ben al benieuwd naar al je verhalen, dus ga je via deze site zeker volgen!
    Een goede reis, heel veel succes met de vakken en vooral heeel veel plezier! Geniet ervan!!

  • 30 November 2010 - 19:34

    Helma Peters:

    Hoi Elske,
    Ik heb mij zojuist aangemeld voor al je a.s. reis- en studieverslagen. Ben heel benieuwd hoe je het daar gaat vinden!
    Voor de komende week: veel leuke Hollandse dingen doen (ga je best een beetje missen), familie/vrienden zien en ... koffer(s) pakken. Wij kijken uit naar je eerste verslag en wensen je vanuit Almere alvast een hele goede reis en een behouden thuiskomst over 7 maanden!

  • 30 November 2010 - 20:52

    Piet:

    Dag Elske,

    Weer een stapje verder nu je on line bent met je reisverslag.
    Het gaat nu echt gebeuren!
    Maar we maken het eerst nog even gezellig tot je vertrek!


  • 01 December 2010 - 08:35

    Mem:

    Mooi om te lezen hoe je het enthousiasme om naar Maleisie te gaan en het gevoel van spanning om hier weg te gaan combineert in je eerste bericht.
    Als je er straks bent komt de ontspanning wel terug.
    We zijn allemaal heel benieuwd naar je belevenissen.

    Liefs Mem

  • 02 December 2010 - 10:46

    Tante Greet:

    Elske,
    Goede reis, naar dit prachtige land.
    Verzamel maar veel mooie herinneringen om mee terug te brengen.
    Wij houden de kou hier nog wel even , wil jij dan voor ons extra van de zon en de warmte genieten.
    We blijven je volgen.

  • 02 December 2010 - 17:28

    Paul En Hizke:

    Ha die Elske

    Leuk om weer eens wat van je te horen. En hele veel plezier daar met mooi weer maar dat lijkt ons een beetje overbodig.
    Hier gaat alles verder naar wens. Marijke ziet nog 80% en gaat naar de longarts omdat ze het vermoeden heeft minder conditie te hebben.
    Annemiek hebben we zaterdag verhuisd naar Amsterdam en heeft tesamen met twee andere dames een heel mooie flat. Femke is 7 december jarig en is sinds een paar dagen gaan staan( Tja, was je bij geweest als je niet...............)
    Sjoerd en Christie zijn nog 4 dagen naar New York geweest met hun buren en vrienden. Ze hebben nl tegen Marieke verteld dat ze minder kort nog te leven heeft en ze wilde voor de bestraling naar Amerika.
    Afke en Rachid maken het goed. Zondagmiddagf Sinterklaas vieren in Utrecht

    Groetend
    Paul en Hizke

  • 03 December 2010 - 13:36

    Marije:

    Wauw, wat fijn!
    En inderdaad, niet voor te stellen, maar daarom o zo spannend en leuk.
    Héél veel plezier, en ik ben heel benieuwd naar alle verhalen!

    ps. EN goh, wat ben ik jaloers.

  • 06 December 2010 - 19:32

    Meinou:

    Elske!

    Ik weet dat je enorm zin hebt in je vertrek, maar om je ook alvast lekker te maken voor je terugkomst:

    Ik kan je beloven dat er in juli een paar heerlijke wentelteeftjes voor je klaar staan!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 71080

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Veldwerk in Tanzania

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Veldwerk in Guatemala

07 December 2010 - 25 Juni 2011

Studeren in Maleisie

Landen bezocht: