Aangekomen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elske Putten - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elske Putten - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: elskevanputten

Blijf op de hoogte en volg Elske

10 December 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Nederland!

Ten eerste bedankt voor al jullie lieve berichtjes, smsjes, mailtjes, telefoontjes, afspraken etc. voor mijn vertrek! Dat heb ik allemaal zeer gewaardeerd!

Ten tweede zal ik me opnieuw aan jullie voorstellen, ik ben Elisabeth van Putten! Elske kunnen ze hier niet uitspreken, en in mijn paspoort staat Elisabeth en ze kennen geen roepnamen. Dus de aankomende 7 maanden zal ik Elisabeth worden genoemd.

Jullie begrijpen hieruit natuurlijk al dat ik ben aangekomen in Maleisie! Laat ik bij het begin beginen.

Na een gezellig afscheid op Schiphol vloog ik (vanwege de mist een uur later) naar Londen. Daar aangekomen werd mijn hele koffer tot op de bodem uitgepakt en nagekeken, waarna ik hem helemaal opnieuw in kon pakken. Toen ik na deze extra vertraging eindelijk verder kon zag ik dat mijn vliegtuig al aan het boarden was, dus ik moest rennend met een zware koffer over Heathrow. Maar gelukkig was ik nog prima op tijd!
Na een lange vlucht van 12,5 uur kwam ik aan in Singapore. Hier volgde het volgende probleempje, want mijn gereserveerde transit hotel bevond zich achter de doune, en ik was er alweer voor. Ik moest dus Singapore City in om in een goedkoop hotel te overnachten. Maar hierdoor zag ik tenminste wel alvast een écht stukje Azie! Overal voedselkraampjes, druk verkeer en natuurlijk ontzettend schoon, want het blijft Singapore!

De volgende ochtend vloog ik door naar Penang, mijn eindbestemming. Hier werd ik opgepikt door de buddies, Maleisische studenten van de universtiteit. Ik kreeg meteen een Maleisisch telefoonnummer (+6010-3720201) en ik werd naar Wendy gebracht, mijn 'Malaysian mamma'.
Wendy regelt onze huisvesting, en dat is allemaal prima voor elkaar!
Myrna (het andere Nederlandse meisje) en ik, en later een Mexicaans meisje hebben een groot appartement met zijn drieeen, met prachtig uitzicht. Ik heb bovendien nog eens extra geluk met mijn tweepersoonsbed, balkon en eigen badkamer!

Ook bracht Wendy ons naar de hawkerstalls, waar we onze eerste verukkelijke Maleisische maaltijd aten. Vanavond gaan we eten met de buddies, dus we worden hier zeer hartelijk ontvangen!

Al met al zijn mijn eerste ervaringen zeer positief. De natuur is fantastisch, zelfs in de stad is het overal zo groen door alle palmbomen en dergelijke. Ook de mensen zijn zeer vriendelijk. Het eten is verukkelijk en het leven niet zo duur. Het is hier ook ontzettend warm, rond de 30 graden!
Maleisië bevalt me fantastisch, ik kan hier denk ik wel een halfjaar wonen!

X Elske

Mijn adres, voor de liefhebber:
2A/12/01, Epark,
Jalan Batu Uban
11700, Gelugor,
Penang, Malaysia

  • 10 December 2010 - 09:48

    Mem:

    Leuk verslag Elske, maar via Skype waren we al op de hoogte van je reis.
    je kent het spreekwoord hè?
    "een goed begin is het halve werk"
    veel plezier, ook met je trip naar Kuala Lumpur binnenkort.

    Liefs Mem

  • 10 December 2010 - 10:18

    He Elisabeth:

    Te gek dat je nu op de plaats van bestemming bent en alles OK is!
    Prachtige foto's die een goede eerste indruk geven.
    Fantastisch dat je je droom nu aan het waarmaken bent.
    Wij genieten mee!

    Piet

  • 10 December 2010 - 10:23

    Anne:

    Heey meis! Ik had je natuurlijk al even gesproken.. Maar toch nog even reageren. Het ziet er er fantastisch uit! Echt geweldig, en fijn dat het allemaal zo goed loopt :-) Wanneer begin je op de Uni? En vandaag op ontdekkingstoch in Penang? Spreek je snel!

    Kus vanuit Utrecht

  • 10 December 2010 - 11:35

    Eelke:

    heel erg nice! het eten daar is zo lekker he hahah:P

  • 10 December 2010 - 14:06

    Pieter:

    Wauw!

  • 10 December 2010 - 16:13

    Rita:

    hih wat tof allemaal! En al meteen fotos present zodat we een goed beeld krijgen bij je nieuwe stad. De straat waarin je woont ziet er alvast supermooi uit! genieeeeeten dikke zoen

  • 10 December 2010 - 18:12

    Margot:

    Hee Els,
    Fijn dat de reis zo goed is gegaan! Het uitzicht ziet er super uit, en vind het ook een erg mooie foto van de lokale sleutelmaker ;). Ben heel benieuwd naar je volgende verslag!
    X Margot

  • 10 December 2010 - 19:10

    Afke:

    Hi meis, wat leuk om te horen dat alles zo voorspoedig verloopt! Geniet ervan! we gaan je volgen....

    X Afke

  • 10 December 2010 - 19:19

    Maurits Z.:

    Maak er een mooi jaar van daar in de warmte. Geniet van alle belevenissen!
    Sweet and sour chicken bij de hawkers altijd goed ;)

    Succes...!!
    Maurits

  • 10 December 2010 - 21:20

    Joost:

    Ik ben heeeel trots op m,n nichtje.
    Veel succes en vooral veel plezier!

    Warme groeten,
    Joost

  • 10 December 2010 - 22:26

    Janke:

    Hey Elske! Fijn, sa'n waarm wolkom! Nei sa'n lange reis is dat prachtich!

  • 11 December 2010 - 11:13

    Sietske:

    Hé Els,
    Klinkt vet leuk allegear. Ek een super moai utsicht man! En ek wol leuk om Singapore ek te sjen of net.
    Hoe fundest trouwens al dyn ferhalen yn't boekje;)?
    Ik bin benijd nei dyn oare verhalen.
    Dikke tût,
    Sietske

  • 16 December 2010 - 17:54

    Meinou:

    Wauw, dat klinkt allegear erg leuk! Whaaaa wat in grutte sted! Ik gean dit wiekein nei de marrondoarpen, it tsjinoergestelde :p Ik bin beneid nei dyn folgende ferhaal!

    Dikke tut!

  • 20 December 2010 - 20:40

    Pau; En Hizke:

    Hoi Elske
    Dank voor je leuke bericht weer en we merken dat het goed met je gaat. Gelukkig maar want naar huis komen is een beetje moeilijk.
    Even weer wat nieuws van het Zoelense en aanverwante locaties.
    Annemiek vermaakt zich prima in Amsterdam en heeft het goed naar haar zin.
    Sjoerd, Christie ook en Femke was de 7e jarig. Erg leuk feestje bij haar. Christie gaat 3 januari beginnen bij de BAM. En Eerste Kerstdag gaan we in Zoelen Kerst vieren met z'n allen
    Afke en Rachid maken het ook prima en Marijke op zich ook wel. Afgelopen week was ze verkouden en had het idee dat haar bezichtsvermogen iets achteruit was gegaan. Ze heeft overleg gehad met de neuroloog en de Prednison is weer wat verhoogd naar 60 mg.
    Mijn zus heeft botkanker en vreselijke rugpijn gehad. Ligt nu ruim 4 weken op bed en in 2 ziekenhuizen in Amersfoort. Ligt nu voor herstel in Barneveld in een Verpleegtehuis. Ze loopt kleine rondjes met de rollator en moet nog een corset draaien. Zal nog wel een tijdje daar moeten blijven. Is op 7 minuten afstand van haar zoon Marcel.
    Er ligt hier veel sneeuw en gisteren zijn we met vrienden naar Deventer geweest naar Dickens geweest. Erg leuk en darana gegeten bij de Keizerskroon. Piet kent de locatie wel. Je ooms hadden de winkel dicht.
    Tot zobver Zoelen in Snow

    Groet
    Paul en Hizke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 71088

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Veldwerk in Tanzania

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Veldwerk in Guatemala

07 December 2010 - 25 Juni 2011

Studeren in Maleisie

Landen bezocht: