De zonde van 2010 en andere interessante dingen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elske Putten - WaarBenJij.nu De zonde van 2010 en andere interessante dingen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elske Putten - WaarBenJij.nu

De zonde van 2010 en andere interessante dingen

Door: elskevanputten

Blijf op de hoogte en volg Elske

10 Januari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Opnieuw better let as net: Selamat tahun baru! Gelukkig Nieuwjaar!

Ondanks dat ik al een maand lang een vakantiegevoel heb wat (gelukkig) maar niet weg gaat is het leven met een vast ritme nu toch echt begonnen.
Iedere maandag, dinsdag en woensdag ga ik op de ongelofelijk grote maar mooie campus van de Universiti Sains Malaysia naar school.
Het vergt vaak enige tijd en moeite om het betreffende lokaal te vinden, maar dan heb je ook wat! De vakken die ik volg; “Culture & societes of the Nusantara (Zuid-Oost Azie)” + “Gender, ideology and power” + “Major themes in selected World Religions” en “Bahasa Malay” zijn stuk voor stuk erg interessant. Het is leuk om bijvoorbeeld te zien hoe hier anders wordt gedacht over wereldreligies, en om gender vanuit een andere cultuur te leren benaderen. Het is dus geen straf om hier naar school te gaan! Daarnaast doe ik ook nog de PADI scuba dive cursus waarvoor ik theorie moet leren, en binnenkort op een ander tropisch eiland mijn introductieduiken ga doen, en als het goed is ben ik dan gecertificeerd om zelfstandig te duiken (niet van een duikplank af, zoals hier werd gedacht)!

Maar ondanks dat de studie erg leuk, belonen we ons in het weekend toch met mooie tripjes. Zo zijn we met oud&nieuw weer naar Kuala Lumpur gegaan. Naast de bezoekjes aan zowel de mooie, als de minder mooie kant van KL heb ik ook een van de grootste zonde’s van het 2010 begaan; ik heb met mijn schoenen in de Nationale Moskee gestaan. Ook al was het nog in de open lucht, en was het maar een halve meter ‘in de moskee’, ik voelde me er erg schuldig over! Volgende keer extra opletten!
Op oudejaarsavond hebben we het er flink van genomen, we hebben luxe gedineerd. Erg duur, want inclusief drankjes, voor- en hoofdgerecht was het toch €9,- waar dat hier normaal €2,50 is. Eenmaal voor de Petronas towers was het wachten tot het 12 uur was. Vreemd, want ze telden hier geen seconden af. Toen de digitale klok op 00.00 sprong begon het prachtige vuurwerk, wat maar 7 minuten duurde en voor de rest van de avond was afgelopen. Later hoorden we dat dat waarschijnlijk kwam omdat de trillingen van het vuurwerk een tsunami zouden kunnen opwekken… De jaarwisseling was anders als in Nederland, maar een fantastische ervaring!
Op 2 januari stonden Myrna en ik vervolgens eindelijk, na 3 keer proberen in de skybridge tussen de Petronas towers. Ik wou Maleisië niet verlaten voordat ik daar was geweest, dus nu kan ik met een gerust hart naar huis toe keren als ik dat zou willen (nog lang niet!).

Een ander hoogtepunt was afgelopen zaterdag, ik heb mijn eerste jungle hiking gedaan. Het kost liters zweet en bergen energie maar het is fantastisch! Ondanks dat ik in de eerste 5 minuten door zo’n 15 apen werd omsingeld die me wouden aanvallen was het bijzonder, mooi, sportief, uitdagend en natuurlijk; dit wil ik vaker doen! Zondag was overigens geen dag van bijslapen en uitrusten, want we gingen naar de Penang Hill. Met een jeep de berg op geraced en daar van het prachtige uitzicht genoten.
Deze dagen hoop ik naast de studie wel te kunnen bijslapen, want woensdag avond vliegen we naar Kuala Lumpur, waar we na een nacht op het vliegveld rondhangen/slapen op donderdag ochtend naar Cambodja vliegen! Maar in mijn volgende blog zal ik jullie vertellen hoe dat is geweest… Met deze spannende cliffhanger neem ik afscheid van jullie. Tot de volgende keer!

Naast de foto’s op deze weblog heb ik nog meer foto’s op mijn Picasaweb en Facebook.
Foto’s van oud&nieuw in Kuala Lumpur:
http://picasaweb.google.com/113504472505155123765/OudNieuwInKualaLumpur?authkey=Gv1sRgCITCnO7E6PfAtwE#

Foto’s van de tripjes op Penang:
http://picasaweb.google.com/113504472505155123765/TripjesOpPenang?authkey=Gv1sRgCOmQtbWx-u2SFg#

(En ook enkele andere albums zijn een klein beetje bijgewerkt).
X Elske

  • 10 Januari 2011 - 14:14

    Paul En Hizke:

    Leuk om weer iets van je te horen Elske. Net op tijd want over ene paar uur vertrekken we naar Schilhol waar we gaen slapen in het hotel om disndagochtend om 10.20 uur te vertrekken naar Zuid Afrika voor een 17 daagse trip van Johannesburg naar Kaapstad
    Spannend maar erg leuk lijkt ons.
    Ook een beetje dubbel gevoel bij dit weggaan omdat Marijke weer aan de Prednisson is geweest en nu nog 2 van de 5 keer Plasma Foreze krijgt ( = bloedreiniging)
    Daarna krijgt ze ook weer een Chemokuur die ze 8 maanden eerder heeft gekregen maar die hepolijk 1 jaar effect zou hebben maar de B cellen zijn weer boven 0 gestegen en daarom krijgt ze twee dagen die Chemokuur. Afwachten dus maar
    Sjoerd en Christie maken het goed evenals Femke. Die loopt al achter het wagentje en Christie is erg enthousiast over haar nieuwe baan bij de BAM. Afke krijgt ook een ander project en Annemiek zit midden in de Tentamens. Dit was Zoelen en goedenavond ( toon van Brandpunt TV!)

    Groetend
    Paul en Hizke

  • 10 Januari 2011 - 15:43

    Jan S. Zeinstra:

    Prachtige verhalen. Wij lezen ze met plezier. Een wereld gaat open voor je.
    Wat mij nog niet duidelijk is nu, is de aanhef van dit verhaal: "De zonde van 2010..." Over welke zonde gaat dit ???
    Groetjes en ga zo door !!!!
    Jan S. Zeinstra
    jsz@zetbv.nl

  • 10 Januari 2011 - 16:04

    Tante Greet:

    Elske, fantastisch al je belevenissen zo een beetje mee te mogen beleven.
    Zou er een beetje jaloers op kunnen worden, zeker met die zonneschijn en prachtige natuur daar.
    Blijf het avontuur zoeken en laat ons mee genieten.
    Till a next time, tante Greet.

  • 10 Januari 2011 - 18:07

    Janneke:

    Wauw elske!wat doe je allemaal leuke, dingen ik kan me voorstellen dat het vakantiegevoel nog volop aanwezig is.heel veel plezier in Cambodja en met alle andere dingen die je nog van plan bent en natuurlijk succes met het studeren, want dat moet ook nog gebeuren!Ik zie uit naar je volgende verslag!groetjes jannekexxx

  • 10 Januari 2011 - 18:48

    Ha Die Elske,:

    wat een leuk verslag en wat een avonturen. Fijn te lezen dat je er zo van geniet. Maar kijk uit met die slangen, je weet maar nooit, ook al heet je dan geen Eva.
    Met zulke verhalen en mooie foto's krijgen wij er ook zin in.
    Succes met je trip naar Cambodja,dat zal weer een heel ander land zijn, ik denk minder modern maar ga het maar bekijken.
    We zijn nu al benieuwd naar je ervaringen daar. Hier alles goed en dikke tút van Piet en Mem

  • 10 Januari 2011 - 21:15

    Joost:

    Hoi Elske,

    Prachtig zeg!
    Heel mooi om te zien en lezen dat
    je het daar zo goed maakt.
    Veel plezier en goede studie!

    Deventer Groeten,
    Joost

  • 11 Januari 2011 - 08:17

    Piet:

    Nog een keer zo'n geintje met een slang en je moet direct terugkomen!!
    Ik schrik me kapot.


  • 11 Januari 2011 - 10:34

    Carolien:

    Hee meis! weer een super leuk verhaal om te lezen! hoop dat je mijn uberlange berichtje op facebook hebt gelezen! echt leuk dat je naar Cambodja gaat, dan weet je waar ik 2 maanden heb vertoefd:P zou ook erg leuk zijn als je naar het project kan al bedacht ik later dat niet alle tuktuk drivers het misschien kennen maar anders moet je maar even vragen bij smiley's guesthouse die kunnen je dan maybe wel helpen:)
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    Vanuit Grun niet zoveel nieuws eigenlijk helaas! hihi...
    Veel plz nog en geniet ervan!

    Dikke kus

  • 12 Januari 2011 - 21:58

    Janke:

    Ha die Elske!
    Onderweg naar Cambodja, lees ik!
    Ik heb net de blog van mijn buurmeisje Berber gelezen en die is met Bas ook onderweg naar Cambodja! Hoe toevallig.
    Voorzichtig hé en ... zoals de Surinamers zeggen:
    Vooral genieten! Ja toch?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 71081

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Veldwerk in Tanzania

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Veldwerk in Guatemala

07 December 2010 - 25 Juni 2011

Studeren in Maleisie

Landen bezocht: